10 Temmuz 2011 Pazar

subtitles - 2

"piçlerin çocukları olmaz.
piçler aşık oldukları kadınların kendilerini kurtaracaklarını düşünür.
oysa hiçbir kadın dünyaya bir piçi kurtarmak için gelmemiştir.
piçlere sır verilebilir. ölümleriyle son bulan sırdaşlıkları vardır.
...

piçlerin cinsel hayatı düzensizdir.
piçlerin bedenleri ve akılları diğer insanlarınkilerin aksine nasırlaşmaz. onların nasırlaşan tek yerleri ruhlarıdır.
piçler sadece kendi aşklarına saygı duyarlar.
en yakın dostlarının kadınlarına dil ve el uzatabilirler.
bu durumda piç tabii ki suçlu ancak piçlik meşrudur.
piçler düzensiz hayatlarında düzenli olarak içki içerler.
belli sayıdaki kadehten sonra sarhoş olup sızarlar.
sızdıkları yerin adı huzurdur.
piçlerin babalarıyla olan ilişkileri mezar taşı kadar soğuk
yeni dökülmüş kan kadar sıcaktır.
piçler insan öldüremedikleri ağır suçlar işleyemedikleri
korkak ve hain oldukları için yaşadıkları yerleri zorunlu kalmadıkça
terk edemezler."

...
"hayat seni öyle bir noktaya getirir ki kendini sevdiklerinle savaşırken ve nefret ettiklerinle sevişirken bulursun. üzülürsün. pişman olursun. sonra biraz zaman geçer ve tersinin bu dünyada işlemediğini anlarsın."
...
(piç, hakan günday, 2003)


(bir imza gününde bizzat hakan günday'dan birebir teyit ettiğim üzere; "piç" romanı selim demirdelen yönetiminde, ümit ünal senaryosuyla sinemaya uyarlanıyor, kitaba yakışır bir film olur inşallah!)

2 yorum:

  1. sevgili bruno...
    hakan günday okumuş biriyle karşılaştığım çok mutluyum..zira AZ adlı romanını okuduğumda (okuduğum ilk ve tek romanı) çok heyecanlandım..ancak kimseyle paylaşamadım..benim "türkolog" çevrem onuda tırıvırı edebiyat kitlesine dahil ettiği için okumuyor..oysa beni en az murat uyurkulak kadar heyecanlandırmıştı.kinyas ve kayra yı yakın zamanda okuyacağım..blog'un hayırlı olsun...
    umarım sen de "yazmasam çıldıracaktım" diyenlerden olursun:)))
    öperim

    YanıtlaSil
  2. çok sağol, umarım öyle olur :)
    ben de murat uyurkulak'a yeni yeni vakıf oluyorum, tol'u oluyalı bir sene olmadı daha, en son da bazuka'yı okudum. (afilifilintalar.com'dan da takip ediyorum)

    hakan günday son dönem türk yazarları içinde kalemi en güçlü olanlardan bence. "az" herkesin yazabileceği bir roman değil! "kinyas ve kayra"dan sonra, (yakında filmi çekilecek olan) "piç", (kişisel favorim) "ziyan" ve (dot tarafından oyunlaştırılan) "malafa"yı da öneririm.

    YanıtlaSil