15 Ağustos 2011 Pazartesi

aylin aslım ve tekila!

insanın sevdiği, izlediği veya hayranlık duyduğu birisi karşısında yamulması çok can sıkıcı bir şey. doğal olarak daha çok gençlikte başa gelir. (hele ki "fanı olduğun sanatçı" ile tanışma anında saçmalayıp sıvamak kadar utanç veren şey yoktur!) 

seneler önceydi.. güzel bir ilkbahar gecesi.. dur ya böyle başlayınca samanyolu tv'deki "nur dünyası" dizisi girişi gibi oldu! (evet, rastlarsam kaçırmadan izliyorum) :)
neyse işte 5-6 sene kadar önce önce, bornova'da bi mekanda aylin aslım konserine gitmiştik. aylin aslım demişken bir parantez açmak gerekirse; kendisini ve müziğini ilk albümünden beri severim. bence evladiyelik olan ilk albümü "gelgit"te (ki diskografisindeki ev sevdiğim şarkı olan "bir gün" bu albümdedir, ahanda linkini de vereyim tam olsun; http://fizy.com/#s/1ai9ay) daha elektronik sulardayken, sonra tekrar -bir anlamda- kendi mecrasına dönüp daha sert soundlu albümler yayınladı. son albümü "canını seven kaçsın" ise -albümün geneli itibariyle- en sert ve cayır cayır albümü. 
 

kendisini herhalde 4-5 kez de sahnede izlemişimdir. her neyse bahse konu edeceğim konseri farklı kılacak olan şey ise, o konserde arzu diye bir arkadaşım da bizimleydi ve kendisi aynı zamanda aylin aslım'ın arkadaşı olduğundan konser sonrası beni tanıştıracağına söz vermişti. heyecanlıyım tabii, benim yaş 24-25 gibi olmalı o zamanlar ve tanıştığım ünlü sanatçılar başlıklı cv'mde "eskişehirli tatar prensimiz" mithat körler'den başka insan yok! aylin aslım'la tanışacak olmamın o zaman için önemini kavrayın!

ama önce sen bi önemini kavra da, insan ol, konser boyunca fazla içme di mi? yok, ben konserin ikinci yarısı ile birlikte seri tekila shot'lara başladım. aylin ve tayfası sahneyi cayır cayır yakarken, biz de kendimizi alkolle söndürüyoruz. o geceden içkiye dair hatırladığım son enstantene şu; tüm nakiti likite çevirdiğimizden, kankam halil ile birlikte barmene kredi kartından çektirerek shot'lara devam etmeye çalışıyoruz. hakikaten bravo!

tabi bizim ağzımız yüzümüz yamuldu, sarhoş insan kahrı çekmek zor iştir. çok yakınlarım olmadığı sürece ben bile nefret ederim. buna mukabil o gece halil'le adeta "ateşle yaklaşmayınız" ibaresiyle dolanıyoruz. 

neyse konser bitti, arzu beni kulise aylin aslım ile tanışmaya götürdü ama öyle bir haldeyim ki, bana; "nasa'nın mars'a gönderdiği keşif aracı opportunity arızalandı, git bi bak bakalım" deseler, alet çantasını alıp gitmeye çalışabilirim, o derece! 

neyse lafı uzatmayacağım, aylin aslım'la konuştuğumu hayal meyal hatırlıyorum ama o kadar. ertesi gün bana anlatılanlara göre; "sen türkiye'nin pj harvey'isin" demişim, hatta durmamış (duramamış!) "niye pj'den şarkı söylemiyorsun?" diye sormuşum! (sana ne!).  o da "ben de severim pj harvey'i, neden olmasın, söylerim belki" falan diyerek cevap vermiş. şimdi normal insanlar bu diyaloğu burada kapatır, bir iki güzel şey daha söyleyip sanatçıyı yalnız bırakırlar, ama sarhoşlar ve çocuklar normal değildir, ben de değildim o gece, saçmalamaya tam gaz devam ederek; "SÖZ MÜ? SÖZ VER! SÖYLEYECEK MİSİN, BAK 'GOOD FORTUNE' OLUR, 'A PLACE CALLED HOME OLUR', N'OLUR SÖYLE KONSERLERDE" diye yalvarmışım gerzek gibi! (hatırladıkça utanırım, sana ne lan embesil, mecbur mu hatun sivri zekalının biri istedi diye şarkı coverlamaya?)

allah'tan halden anlayan insanmış da bozmamış beni, ben olsam "gece gece sayıyla mı verdiler sizi bana" diye girişirdim! sanatçı duyarlılığı böyle birşey sanırım. arkadaşlar da çaktırmadan izin isteyip uzaklaştırmışlar beni ortamdan :) neyse işte böyle de bi anımdır, kendisini hala severim, dinlerim, izmir'de konserini yakaladım mı kaçırmam. 

bu saçma olayı anlatıp kendimi burada tekrar rezil etmemin sebebi ise; kendisinin rastladığım bir ropörtajını haber vermek. bilirsiniz bizde sanatçı takımı politik olaylara yorum yapmaktan kaçınırlar, yapacak olsalar da yaptıkları yorumlar "memleketim de memleketim" tarzı demagojik ve popülist saçmalıklardan ibaret olur. aşağıdaki ropörtaj, aylin aslım'ın bu anlamda da farklı birisi olduğunun göstergesi. kendisi bir yerlere yaranmaya çalışanlardan değil, gereken her mecraya karşı lafını sakınmayan bir aktivist. işte onu biraz da bu yüzden çok seviyoruz.. buyrun ropörtaj aşağıda;


yazının ana fikri; "tekilayı ağzınızla için!"

3 yorum:

  1. en azindan kafana şişe yememişsin:) senle gittiğimiz konserde sahneye daha yakin olalim derken basimiza gelenleri biliyorsun :) ama yine de cok guzel konser olarak hatirlarim. sayende aylin aslim'i canli dinleme firsatimiz olmustu:)

    YanıtlaSil
  2. evet aben de senin sayende alsancak devlet hastanesi acil servisi'ni görmüştüm ilk kez :)

    YanıtlaSil
  3. Tekila fiyatları mı arıyorsunuz? Tıklayın: tekila fiyatları

    YanıtlaSil